Проект з інформатики
Тема проекту: «Хай стелиться вам доля рушниками…»
Тип проекту: дослідницько-пошуковий,
творчий.
Термін виконання: 1 місяць
І. Актуальність проекту
Вишитий рушник - символ материнської любові, оберіг.
Такої краси ніде не побачиш, лиш у нас на Україні.
На рушнику вишита доля українського народу: на ньому
переплелися і радість, і біль, і щастя, і горе. Рушник можна
порівняти з піснею. Без рушника, як без пісні, не обходяться події, пов'язані з
життям та побутом народу.
Рушник у свідомості українського
народу наділяється широким спектром
знакових властивостей і саме тому він являє собою значне непересічне явище духовної культури, будучи
етнічним культурним символом України.
Як же важливо
донести до розуму і серця дитини ту велику духовну цінність, неоціненну
спадщину, яку ми почали забувати, щоб перейнялася дитяча душа нею, захотіла
вивчати, зберегти, примножувати і понести в світ, як дорогоцінний скарб свою
мову, культуру, історію, свою самобутність і неповторність.
Запропонована тема проекту дозволяє не тільки показати
учням можливості
всіх вивчених програмних середовищ для опрацювання даної теми, а й ознайомити учнів з найдавнішим видом
народного мистецтва - вишивкою, виховувати повагу
до традицій свого народу, патріотизм, формувати національну свідомість,
прищеплювати любов до рідної землі та свого роду; шанобливе ставлення до
культури, спадщини, народних традицій та оберегів, які є невід’ємною частиною нашої культури.
Даний проект сприяє формуванню
креативної компетентності учнів, створює оптимальні умови для їх
самореалізації, розкриття творчого потенціалу та допомагає в реалізації
життєвих планів особистості школяра.
ІІ. Мета і завдання проекту
§
Забезпечити
засвоєння в учнів теоретичної бази знань з інформатики, та оволодіння
уміннями і навичками ефективного використання сучасних
комп’ютерно-інформаційних технологій у своїй діяльності.
§
Поглибити
знання учнів про народне декоративно-ужиткове мистецтво;
§
Формувати
уміння відбирати і структурувати матеріал; активізувати пізнавальну діяльність
учнів.
§
Розвивати
творчі здібності учнів, композиційне мислення, художній смак.
§
Розвивати
уміння оцінювати та самооцінювати набуті знання.
§
Виховувати
сучасну творчу інформаційно компетентну людину
§
Виховувати любов до українських оберегів, символів, які є
невід'ємною частиною нашої культури.
ІІІ. Механізм реалізації проекту
1. Постановка
проблеми.
2. Визначення теми
та мети проекту.
3. Ознайомлення
учнів із суттю проекту та основними етапами його реалізації.
4. Робота з
інформаційними джерелами.
ІV. Напрямки реалізації проекту
1. Учні
об'єднуються у групи з урахуванням бажань, здібностей, нахилів, способу
мислення.
2. Обирають тему з
переліку запропонованого вчителем, визначають ідею та шляхи її реалізації;
3. Визначаються
проблеми, які можуть виникнути в процесі реалізації проекту з подальшим
колективним обговоренням. На даному етапі доцільне використання методів
«мозковий штурм», «мікрофон», незакінчене речення».
4. Обговорюються
можливі методи дослідження, пошуку інформації, способи оформлення кінцевих
результатів.
5. Організувати
екскурсії в музей народної вишивки, відвідання бібліотеки для ознайомлення з
потрібною літературою.
6.
Розробляється модель кінцевого продукту.
V. Очікувані результати проекту
§ отримання учнями
системи знань про історію виникнення та призначення рушників;
§ розуміння дітьми
символіки вишивки на рушниках;
§ формування
пізнавальних, творчих, практичних та комунікативних компетентностей особистості;
§ розвиток навичок
дослідницької діяльності;
§ формування
вміння працювати в групі, генерувати ідеї.
§ створення й демонстрація творчих робіт учасників
проекту;
§ проведення
презентації проекту;
§ удосконалення
навичок роботи з комп’ютерними програмами;
§ розвиток уміння
брати на себе відповідальність за особисту та групову роботу;
§ створення
бібліотеки малюнків;
§ підготувати
повідомлення про різноманітність орнаментів української вишивки та їх
регіональні відмінності (буклет, презентація);
§ підвищення
інформаційної культури, рівень комунікативної компетенції учнів;
§ інтерес до
вивчення предмету інформатики.
VІ. Захист проекту
Проводиться на уроці
інформатики під час узагальнення знань і вмінь учнів при роботі у всіх
прикладних програм загального призначення. Урок проходить у формі ділової гри. Клас
– це підприємство «Вишиванка», яке спеціалізується на
виготовленні українських національних рушників. На підприємстві працюють
спеціалісти таких відділів: маркетингу й реклами, фінансів, управління продукції, дизайну. Кожен відділ отримує
завдання і учні працюють у визначених програмах із зібраними матеріалами про оберіг української родини – рушник. Відділ
маркетингу і реклами презентує створену брошуру і розповідає про мотиви
вишивок, характерних для кожного регіону за картою. Відділ управління продукції
презентує створену форму і розповідає про особливості орнаментів і семантику
кольорів. Відділ фінансів презентує
виконану роботу і розповідають як раціонально використовувати наявні ресурси і
отримувати максимально-можливий прибуток. Відділ дизайну презентує макет рушника для
випускників.
VІІ. Оцінка та самооцінка проекту
Параметри оцінки проекту:
§ Актуальність
вибору теми, практичної спрямованості проекту і значимість виконаної роботи.
§ Обсяг і повнота розробок,
виконання етапів проекту, самостійність, закінченість, підготовленість проекту
до сприйняття іншими людьми, матеріальна реалізація проекту.
§ Рівень
творчості, оригінальність теми, рішень, підходів.
§ Якість,
оформлення, відповідність, практичність продуктів діяльності.
§ Досконалий
захист проекту: якість доповіді, повнота уявлення роботи, аргументованість,
переконливість, обсяги та глибина знань по темі, ерудиція, культура мови,
використання наочних засобів, почуття часу, утримання уваги аудиторії, відповіді
на питання, готовність до дискусії, контактність.
VІІІ. Представлення результатів діяльності учасників
§
Презентація
проекту «Хай стелиться вам доля рушниками…» із посиланнями на завдання, які виконані на уроці під час
практичної роботи.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Немає коментарів:
Дописати коментар