План роботи

Презентація МО

Керівник методичного об’єднання: Білусяк Лідія Василівна
Кількісний склад членів методичного об’єднання: 14 вчителів
Науково-методична проблема, над якою працює методичне об’єднання:
Від інноваційного змісту і технологій освіти через педагогічну майстерність учителя до формування особистості учня та підготовки його до життя в сучасних умовах.
Науково-методична проблема, над якою працює школа:
Формування готовності педагога до інноваційної діяльності в умовах функціонування освітнього округу.
Виховна проблема школи:
Гуманізація виховного процесу, що виражається у створенні умов для всевимірного розвитку особистості для спонукання її до самоаналізу, саморозвитку і самовиховання.
Науково-методична проблема, над якою працює РМК:
Діяльність методичного кабінету щодо забезпечення процесу формування професійної компетентності педагога як необхідної умови успішної реалізації Держстандартів освіти.

Проблема та завдання на 2015-2016 н.р.

Оцінюючи результати роботи вчителів математики, інформатики та фізики слід зазначити, що проблемне питання, над яким працювало методичне об’єднання протягом 2014-2015 н.р., залишається і надалі актуальним, однак потребує оновлення його змісту в умовах сьогодення. Тому методоб’єднання вчителів математики, фізики та інформатики продовжить працювати над проблемою «Від інноваційного змісту і технологій освіти через педагогічну майстерність учителя до формування особистості учня та підготовки його до життя в сучасних умовах» і в 2015-2016 н.р. ставить перед собою такі завдання: 
1. Підвищувати професійну компетентність вчителів через активізацію методичної роботи, підвищення якості самоосвітньої роботи, проведення науково-методичних семінарів, організацію на належному рівні взаємовідвідування уроків у своїх колег. 
2. Систематично знайомитись і впроваджувати в практику сучасні освітні технології та інновації. 
3. Впроваджувати комп’ютерні технології в практичну діяльність вчителів математики і фізики. 
4. Вивчати та впроваджувати у практику досягнення психолого-педагогічної науки, прогресивного педагогічного досвіду. 
5. Орієнтувати допрофільну та профільну спеціалізацію школи у контексті задоволення реальних потреб учнів, батьків, громадськості. 
6. Забезпечити формування життєвих компетентностей особистості, здатної до професійного самовизначення, самореалізації у суспільстві, проектування свого майбутнього. 
7. Створення умов для мотивації та стимулювання учнів до підвищення результативності навчальної діяльності, підготовки до ДПА та ЗНО. 
8. Проводити систематично індивідуальну роботу із здібними та обдарованими учнями. 
9. Проводити індивідуальну роботу з учнями, які навчаються на початковому рівні, проводити заходи на подолання неуспішності учнів. 
10. Розвивати інтерес учнів до науково-дослідницької та експериментальної роботи. 
11. Поповнювати «банк ідей» педагогічної творчості вчителів. 
12. Здійснювати систематичний моніторинг якості освітніх послуг. 
Методичне об’єднання вчителів математики, інформатики та фізики буде дбати про те, щоб школа була: школою радості для учня; школою творчості для вчителя; школою спокою для батьків.

  Тематика засідань методоб’єднання

1. Організаційно-інструктивне засідання.
Актуальні питання в організації навчально– виховного процесу в 2015-2016н.р.
2. Використання інформаційних технологій в процесі навчально-виховного процесу з метою підвищення компетентностей учнів.
3. Формування особистості учня, розвиток його задатків, здібностей, обдарувань та наукового світогляду в умовах профільного навчання.
4. Панорама педагогічних ідей «Від творчого вчителя - до творчого учня.
5. Особливості роботи з обдарованими дітьми в умовах профільної освіти.

Засідання №1 (вступне)

Тема. «Організаційно-інструктивне засідання.
 Актуальні питання в організації навчально–виховного процесу в 2015-2016н.р.»

Мета: провести аналіз роботи МО за минулий рік; розглянути перспективи подальшої професійної діяльності вчителів, обговорити особливості подальшого планування та реалізації завдань викладання курсів математики, інформатики та фізики; визначити шляхи подальшого підвищення фахового рівня та професійної компетенції.
Зміст роботи:
1. Аналіз роботи ШМО за минулий рік та обговорення плану роботи на 2015-2016н.р.
2. Особливості вивчення предметів природничо-математичного циклу у 2015/2016 н.р. (Опрацювання листа МОН України від 26.06.2015 №1/9-305 «Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році».)
3. Аналіз навчально-методичного забезпечення (навчальний план, програми, підручники).
4. Готовність предметних кабінетів до роботи в новому навчальному році.
5. Опрацювання додатку до наказу МОН України від 16.06.2015 р. №641 «Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах».
6. Консультація з питань ведення шкільної документації.
7. Надання допомоги вчителям-початківцям.
8. Планування позакласної роботи з предметів.
9. Розподіл підготовки та проведення методичних засідань між членами.
10. Складання та обговорення завдань для проведення діагностичного оцінювання учнів.
11. Вироблення рекомендацій.
12. Завдання членам ШМО.

Засідання №2

Тема. «Використання інформаційних технологій в процесі навчально-виховного процесу з метою підвищення компетентностей учнів».
Мета: впровадження інформаційно-комунікативних технологій в навчально-виховний процес як ефективний засіб формування ключових компетентностей учнів.
Зміст роботи:
1. Відвідування і обговорення відкритих уроків.
2. Обмін досвідом із питання «Доцільність та ефективність використання ІКТ в навчально-виховному процесі».
3. Доповідь з теми «Формування математичних компетентностей учнів».
4. Доповідь з теми «Формування ключових компетентностей на уроках інформатики».
5. Коло ідей: «Вибір оптимальних шляхів впровадження ІКТ в навчально-виховний процес».
6. Обговорення завдань для І етапу Всеукраїнських олімпіад з математики, фізики та інформатики.
7. Експрес-огляд новинок методичної та психолого-педагогічної літератури.
8. Завдання членам МО.
6. Консультація з питань ведення шкільної документації.
10. Надання допомоги вчителям-початківцям.
11. Планування позакласної роботи з предметів.
12. Розподіл підготовки та проведення методичних засідань між членами.
13. Складання та обговорення завдань для проведення діагностичного оцінювання учнів.
14. Вироблення рекомендацій.
15. Завдання членам ШМО.

Засідання №3

Тема. «Формування особистості учня, розвиток його задатків, здібностей, обдарувань та наукового світогляду в умовах профільного навчання»
Мета:
формування креативної компетентності учнів, створення оптимальних умови для їх самореалізації, розкриття творчого потенціалу та допомога в реалізації життєвих планів особистості школяра.
Зміст роботи:
1. Відвідування і обговорення відкритих уроків та заходів.
2. Обмін досвідом роботи у пофільних класах.
3. Методична естафета «Від творчого прийому до творчого уроку».
4. Коло ідей: «Вибір оптимальних шляхів проведення та удосконалення уроку як засобу формування особистості учня».
5. Звіт про роботу педагогів з підготовки учнів до ДПА та ЗНО.
6. Підсумки участі учнів у І і ІІ етапах Всеукраїнських предметних олімпіад.
7. Аналіз контрольних семестрових робіт, обговорення рекомендацій щодо поліпшення якості освіти.
8. Панорама ідей. Обговорення змісту проведення тижня математики з теми «Виховання громадянина-патріота через позакласну роботу».
9. Експрес-огляд «Радимо прочитати».
10. Завдання членам МО.


Засідання №4

Тема. «Панорама педагогічних ідей «Від творчого вчителя - до творчого учня»».
Мета:
ефективне впровадження нових педагогічних технологій та оптимальних форм і методів співробітництва вчителя та учнів з метою вироблення в учнів умінь практичного та творчого застосування набутих знань та для формування національної свідомості та патріотичних почуттів та досягнення високих результатів роботи вчителя і рівня навченості учня.
Зміст роботи:
1. Відвідування і обговорення відкритих уроків та заходів.
2. «Стоп-кадр» (фрагменти уроку): демонстрація нестандартних прийомів, методів, засобів навчання.
3. «Калейдоскоп нестандартних уроків»: аналіз творчих знахідок вчителів: уроки-роздуми, диспути, лекції, семінари, заліки тощо.
4. Позакласна робота з предмету. Презентація заходів в рамках предметного тижня.
5. Виступ з питання «Роль вчителя у формуванні громадянської компетентності учнів».
6. Обмін думками з проблем формування громадянської компетентності учнів на уроках. Вироблення рекомендацій.
7. Огляд новинок методичної, психолого-педагогічної літератури, що порушують розглянуті проблеми.
8. Характеристика діяльності педагогічних працівників, які атестуються в 2016 році, у міжатестаційний період.
9. Презентація досвіду роботи вчителів, що атестуються.
10. Завдання членам МО.

Засідання №5

Тема. «Особливості роботи з обдарованими дітьми в умовах профільної освіти».
Мета:
удосконалити систему пошуку і розвитку обдарованих дітей; визначити оптимальні форми і методи співробітництва вчителя та учнів для досягнення високих результатів роботи вчителя і рівня навченості учня.
Зміст роботи:
1. Відвідування і обговорення відкритих уроків.
2. Реферат «Особливості роботи з обдарованими учнями».
3. Методичний калейдоскоп «Форми, методи та прийоми роботи з обдарованими учнями (педагогічні знахідки вчителів).
4. Доповідь: «Про стан методичного та психолого-педагогічного супроводу роботи з обдарованими дітьми».
5. Роль зовнішнього тестування і якість шкільної математичної освіти.
6. Аналіз виконання навчальних програм. Моніторинговий аналіз річних контрольних робіт.
7. Студія «Педагогічні відкриття»: Звіти вчителів про самоосвітню діяльність.
8. Звіт «Про результати презентації творчих напрацювань педагогічних працівників в педагогічній періодичній пресі».
9. Актуальний інструктаж «Про організацію і проведення ДПА та підготовки учнів до державної атестації та ЗНО».
10. Підсумок роботи МО за 2015-2016 н. р.
11. Панорама методичних перспектив:
«Розробка методичних рекомендацій по удосконаленню викладання і підвищення рівня знань і вмінь учнів в наступному році».

Немає коментарів:

Дописати коментар