Проектна технологія

 «Метод проектів - це не алгоритм, що складається із чітких етапів, а модель творчого мислення й прийняття рішень Дж. Пітт

Проект - це «п'ять П»:
Проблема,
Проектування (планування),
Пошук інформації,
Продукт,
Презентація (представлення результату).

 Чого може навчити дітей проектна діяльність?
§  Побачити проблему й перетворити її на мету власної діяльності.
§  Поставити стратегічну мету (віддалену за часом, але значущу) та розподілити її па тактичні кроки.
§  Оцінити наявні ресурси, у тому числі власні сили й час, розподілити їх.
§  Знаходити інформацію, критично оцінювати її, ранжувати за значущістю, обмежувати за обсягом, використовувати різні джерела (зокрема людей як джерело інформації).
§  Планувати свою роботу.
§  Виконавши роботу, оцінити її результат, порівняти його з тим, що було заявлено як мета роботи.
§  Побачити допущені помилки й не припускатися їх у майбутньому.

Чому сприяє проектна діяльність?
§  Розвитку адекватної самооцінки, формуванню позитивної «Я-Концепції» (досвід цікавої роботи й публічної демонстрації її результатів).
§  Розвитку комунікативної й інформаційної компетентності, інших соціальних навичок.
§  Виконанню профорієнтаційних завдань.

Проектну діяльність можна розглядати як вид шкільної роботи, що дозволяє перетворити академічні знання на реальний життєвий досвід учнів.

Застосування методу проектів в процесі викладання шкільного курсу математики дає можливість:
§  перетворити абстрактну математику (такою її бачить більшість учнів) на цікаву та особистісно значущу, що сприяє розвитку творчих здібностей особистості;
§  активізувати навчально-пізнавальну діяльність учнів при вивченні математики;
§  забезпечити зв’язок теоретичного матеріалу з його практичним застосуванням; надати учням більш повної самостійності;
§  формувати ключові життєві компетентності: уміння вчитися, загальнокультурну, громадянську, підприємницьку, соціальну, інформаційно-комунікативну та компетенцію збереження здоров’я; значно підвищити результативність вивчення конкретної теми.
Переваги використання методу проектів:
Використання методу проектів дозволяє:
§  Формувати вміння в учителя й учнів виділяти й обирати  найбільш цікаві теми для проектів.
§  Учням – оволодівати різними методами дослідження.
§  Учителю – надавати переваги різним видам самостійної діяльності учнів.
§  Учням – набувати комунікативної компетентності.
§  Учням і вчителям – більш досконало оволодівати інформаційно – комунікаційними технологіями.
§  Основне бажання кожного вчителя – передати учням ту життєву мудрість , яку називають умінням жити!
  
ПРОЕКТНА ТЕХНОЛОГІЯ НАВЧАННЯ
Проектні технології спрямовані на стимулювання інтересу учнів до нових знань, на розвиток дитини через розв'язання проблем і використання цих знань у конкретній практичній діяльності.
Метод проектів був запропонований і розроблений американським філософом Джоном Дьюї у І половині XX століття. Він запропонував будувати навчальний процес на активній основі, спираючись на цілеспрямовану діяльність учнів з урахуванням їх особистої зацікавленості в цих знаннях.
Що є основою методу проектів?
§  Розвиток пізнавальних умінь і навичок учнів.
§  Уміння орієнтуватися в інформаційному просторі.
§  Уміння самостійно конструювати свої знання.
§  Уміння інтегрувати свої знання з різних галузей науки.
§  Уміння критично мислити.
Метод проектів орієнтований на самостійну діяльність учнів (індивідуальну, парну, групову) у відведений для неї час (від декількох хвилин уроку до декількох тижнів, а іноді й місяців). Це завдання особисто орієнтованої педагогіки.
Проектна технологія передбачає наявність проблеми, що вимагає інтегрованих знань і дослідницького пошуку її розв'язання. Результати запланованої діяльності повинні мати практичну, теоретичну, пізнавальну значущість. Основна складова методу - самостійність учня. Важливою також с структуризація змістовної частини проекту із зазначенням поетапних результатів.
Використання дослідницьких підходів у проекті є наріжним каменем технології.
Метод проектів
Під час проектної діяльності вчитель є не тлумачем готових знань і їх транслятором в оптимальному вигляді й оптимальній логіці викладання, а рівноправним співучасником процесу здобуття, обробляння, аналізу й подання знань школярами. Це значно складніше, вимагає додаткового часу та додаткових зусиль і від учнів, і від учителя.
Проект - це наукова, дослідницька, прикладна, творча робота одного учня або групи учнів, що може бути запропонована у вигляді твору, трактату, спостереження, сценарію, дослідження,) комп'ютерної програми, есе, наукової статті, навчально-наочного посібника тощо.

Що є метою будь-якої проектної роботи?
§  Систематизація отриманих знань.
§  Практичне застосування знань.
§  Набуття нових, глибших знань із певної проблеми.
У школі проектне навчання розглядається як:
§  засіб активізації пізнавальної діяльності учнів;
§  засіб підвищення якості освітнього процесу.

Проектна діяльність є важливим аспектом освіти, тому що учням надається можливість спроектувати своє майбутнє та сфор­мувати необхідні ресурси для здійснення усвідомленого профе­сійного вибору.
 Проект – це складно? – так.
Проект – це серйозно? – так.
Проект – це цікаво, захоплююче, незвичайно? – так.




Етапи реалізації проекту
І етап
Вибір напряму і формування назви проекту: включає узагальнену назву проблеми, коло питань; визначення (виділення) загального напряму або пріоритетних (окремих) напрямів, оформлених у підпроекти.
Визначають напрям і формують назву проекту всі члени колективу спільно, включаючи педагогів та учнів.
II етап
Написання проекту.
Розділи проекту:
1. Актуальність, необхідність, значущість обраного напря­му (чому саме цей).
2. Мета і завдання проекту:
а) довготривалі:
-  створення чогось нового (за структурою, підходами, концепцією навчально-виховного процесу);
-   нові технології, методики;
-  можлива розробка дослідження за проектом;
-  визначення очікуваних результатів;
-  планування «продукту» в результаті виконання програми (посібника, сценарію, технології, плану, нової програми);
б) короткодіюча мета, завдання - визначення конкретної мети, завдань на визначений період.
3. Визначення етапів реалізації проекту:
а) зазначаються терміни початку і закінчення проекту;
б) закінчення проекту визначається етапністю реалізації проекту;
в) зазначаються часові інтервали кожного етапу: запису проекту, І етапу, II етапу тощо.
4. Механізм реалізації проекту. Пояснення - Як? Яким чином? За допомогою яких засобів буде реалізовувано проект? Плани апробації конкретних справ, акцій, заходів згідно з визначеними етапами.
5. Обов'язки та відповідальність учасників реалізації проекту:
-         хто відповідає за проект?
-         хто і за що відповідає всередині проекту?
-         хто допомагає в реалізації проекту?
6. Очікувані результати:
 - які конкретні результати ви очікуєте одержати на кожному етапі і після завершення проекту?
7. Оцінка й самооцінка проекту.
Коли та з якою періодичністю будуть оцінювати виконання проекту (один, два, три, чотири рази на рік). Хто візьме участь в оцінюванні: самі учасники, експерти, управлінські структури. Форми контролю (самоконтролю) й оцінки (самооцінки). В якій формі буде подано інформацію про хід проекту (звіт, конкретні матеріали, сценарії, розробки, нові проекти тощо)?
8. Бюджет, ресурсне забезпечення (приблизний бюджет, ураховуючи  всі  види  витрат,  необхідних  для  успішної реалізації проекту).



Немає коментарів:

Дописати коментар