Обдарованість дитини - це своєрідна іскра Божа, яку треба відшукати в її душі і допомогти не тільки не згаснути, а спалахнути полум’ям. Розвиток обдарованості учнів залежить від професійного рівня педагогів та використання креативних методів навчання. У практиці педагогічної діяльності слід використовувати нові технології навчання, які сприятимуть розвитку інтелектуальної, творчої, предметної або лідерської обдарованості.
На думку психологів, обдарованість дитини дуже рідко виявляється в ранньому віці. Діти тільки до 8 років, тобто у 2-3 класі, виявляють всі можливості своїх інтелектуальних здібностей. У цьому віці не можна бути байдужим і неуважним до інтересів своєї дитини. Тільки будучи пильними і турботливими, батьки можуть дати обдарованій дитині шанс на щасливе життя.
Завдання школи - підтримати учня і розвинути його здібності, підготувати ґрунт для того, щоб ці здібності було реалізовано.
Міжнародний математичний конкурс "Кенгуру"
Метою конкурсу є залучення учнів у цікавий і пізнавальний світ математики. Учасником конкурсу може бути кожен учень від 2-го по 11-й клас з усіх куточків України. Гра цікава як призерам Всеукраїнських олімпіад із різних предметів, так і тим, хто лише починає засвоювати ази цієї чудової науки – математики.
Міжнародний конкурс з інформатики та комп'ютерної вправності "Бобер"
Ми живемо в епоху величезного впливу науково-технічного прогресу практично на всі сфери людської діяльності. Ледве встигають появитись нові технології, як вони стають застарілими, і їх замінюють ще новіші. Тому, щоб бути конкурентоздатним у своїй галузі, кожний фахівець повинен досконало володіти сучасними інформаційними та комунікативними технологіями. Одним з важливих засобів зацікавлення учнів навчанням є проведення різного роду змагань. В 2007 році Україна вперше взяла участь роботі щорічного зібрання Міжнародної Спільноти «Бобер». Це сталося завдяки запрошенню одного з керівників литовських конкурсів «Кенгуру» і «Бобер» Ельмундаса Жаліса. Зібрання відбувалося 2-6 травня в мальовничій місцевості біля містечка Пасваліса – «цитаделі» литовських бобрів.
Всеукраїнська заочна математична олімпіада журналу "У світі математики"
Математичний олімпіадний рух України
Сайт Matholymp.org.ua створено з метою висвітлення подій та інформування про заходи, що проводяться математичним олімпіадним рухом Києва та України, та задля розширення спілкування між учасниками руху — учнями, студентами й викладачами — на електронний інформаційний простір
Всеукраїнські олімпіади
Математика
Інформаційні технології
Інформатика
Завдання ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з інформатики (Івано-Франківська область)
Анотований огляд літератури
щодо питань роботи з обдарованою учнівською молоддю
з математики
№ п/п
|
АВТОР
|
НАЗВА
|
Видавництво
|
РІК ВИДАННЯ
|
Коротка анотація
|
ПРОГРАМИ
| |||||
1.
|
Програма незалежного зовнішнього оцінювання 2008 року для 11 класів
|
Київ: УЦ оцінювання якості освіти
|
2007
|
Спрямована на здійснення перевірки відповідності знань, умінь і навичок учнів програмовим вимогам, рівня навчальних досягнень учнів, ступеня підготовленості випускників загальноосвітніх навчальних закладів до подальшого навчання у вищих навчальних закладах.
| |
2.
|
Програма для класів з поглибленим вивченням математики (8-9 класи)
|
Математична газета, №6
|
2008
|
Функціональна лінія пронизує курс алгебри і розвивається у тісному зв’язку з тотожними перетворюваннями, рівняннями і нерівностями. Посилюється роль обґрунтувань математичних тверджень, індуктивних і дедуктивних міркувань, формування різного роду алгоритмів.
| |
3.
|
Лавінський М.С., Пінчук О.П.
|
Навчальна програма курсу за вибором для класів економічного профілю „Математика в економіці”
|
Математична газета, №1
|
2008
|
Прикладна спрямованість вивчення програмового матеріалу.
|
4.
|
Шаран О.В.
|
Навчальна програма курсу за вибором для профільних математичних класів „Комплексні числа та їх застосування”
|
Математика в школі №6
|
2004
|
Обґрунтоване вивчення дії з комплексними числами, їх застосування до розв’язання рівнянь.
|
Підручники. Посібники
| |||||
5.
|
Лейфура В.М., Мітельман І.М., Радченко В.М., Ясінський В.А.
|
„Математичні олімпіади школярів України: 2001-2006”
|
Львів: Євросвіт
|
2008
|
У книжці подано майже 800 оригінальних задач учнівських математичних олімпіад: ІІ-ІV етапів Всеукраїнської олімпіади, відбірково-тренувальних зборів кандидатів до команди України на Міжнародні математичні олімпіади, Міжнародних математичних олімпіад 2001-2006 рр., а також відкритих олімпіад Рішельєвського ліцею при Одеському національному університеті імені І.І.Мечнікова. До всіх завдань подано розв‘язання
|
6.
|
Укладач Рабець К.В.
|
„Вибрані матеріали
турнірів юних математиків України”
|
Суми: Сумський державний педагогічний університет ім.А.С.Макаренка
|
2007
|
Збірник містить поради провідних вчених з підготовки до математичних турнірів, приклади завдань ТЮМ та їх розв‘язання
|
7.
|
Лейфура В.М., Мітельман І.М.,.Перестюк М.О, Рабець К.В., Ясінський В.А.
|
„Турніри юних
математиків України”
|
Суми: УАБС НБУ
|
2007
|
У збірнику наведено положення про Всеукраїнський турнір юних математиків, завдання дев‘яти Всеукраїнських турнірів, думки і поради організаторів ТЮМ
|
8.
|
Борисова В.О., Лейфура В.М., Мітельман І.М., Ясінський В.А.
|
„Змагання юних
математиків України
2003 року”
|
Харків: Основа
|
2004
|
Книга містить матеріали математичних змагань, які проводилися в Україні протягом 2003 року, а також матеріал 44-ої Міжнародної олімпіади. Книга включає формулювання та докладні розв‘язання задач; у багатьох випадках наведено декілька розв‘язань однієї і тієї ж задачі. Різний рівень складності та різноманітність тематики дозволяє використовувати цю книгу як для підготовки школярів до математичних олімпіад, так і для занять гуртків на факультативах
|
9.
|
В.М.Лейфура, І.М.Мітельман
|
„Розв‘язуємо разом: Задачі
з цілими числами.
Комбінаторика клітчастої
дошки”
|
Харків: Основа
|
2003
|
Посібник присвячено задачам з цілими числами та аналізу даних типів комбінаторних задач про „клітчасті” дошки, котрі часто пропонуються на математичних олімпіадах різного рівня
|
10.
|
Ясінський В.А.
|
„Практикум з розв‘язуван-ня задач математичних олімпіад”
|
Харків: Основа
|
2006
|
Посібник допоможе школярам, які готуються до олімпіад з математики, опанувати методи та ідеї розв‘язування олімпіадних задач з таких тем: „Алгебра”, „Геометрія”, „Комбінаторна”, „Теорія чисел”, „Конструкції”.
Посібник також стане у пригоді викладачам під час організації циклу гурткових факультативних занять
|
11.
|
Лейфура В.М.,
Мітельман І.М.,
Ясінський В.А.
|
„Змагання юних
математиків України”
2005 рік
|
Харків: Основа
|
2006
|
Книга містись матеріали математичних змагань, які проводилися в Україні протягом 2005 року, а також матеріали 46-ої Міжнародної олімпіади
|
12.
|
Ясінський В.А.
|
„Олімпіадна математика: функціональні рівняння, метод математичної індукції”
|
Харків: Основа
|
2005
|
Основна мета пропонованої книги – надати вчителям, учням конкретну допомогу в розвитку вміння розв‘язувати олімпіадні задачі з тем і „функціональні рівняння”, „Метод математичної індукції”.
посібник містить необхідні теоретичні відомості, зразки розв‘язання олімпіадних задач, завдання для самостійного розв‘язування
|
13.
|
Укладачі: Добосевич М.С.,
Добосевич А.С.,
Кокорузь Р.Є.,
Трущак Х.Р.
|
Міжнародний математич-
ний конкурс „Кенгуру 2004”
Міжнародний математич-ний конкурс „Кенгуру 2005”
Міжнародний математич-ний конкурс „Кенгуру 2006”
Міжнародний математич-ний конкурс „Кенгуру 2007”
Міжнародний математич-ний конкурс „Кенгуру 2008”
|
Львів: Каменяр
|
204
2005
2006
2007
2008
|
Цей інформаційний вісник з матеріалами Міжнародного математичного конкурсу, розв‘язками завдань, його результатами та статистичним звітом підготовлено оргкомітетом як один з призів учасникам конкурсу. книга стала у нагоді вчителям математики, учням та їх батькам при підготовці до наступних конкурсів
|
14.
|
Федак Іван
|
Готуємося до олімпіади з математики.
|
Чернівці
|
2003
|
Розглядаються деякі найбільш поширені методи розв‘язання задач з математики
|
15.
|
Ясінський В.А.
|
Олімпіадні задачі з геометрії.
|
Київ: Шкільний світ
|
2008
|
У книжці розглянуто необхідні для розв’язування олімпіадних задач теоретичні матеріали, що не входять до традиційного курсу шкільної геометрії. Подано зразки розв’язань задач, які пропонувалися на Міжнародних математичних олімпіадах та Математичних олімпіадах країн близького і далекого зарубіжжя. В окремому розділі пропонуються задачі для самостійного опрацювання та розв’язання до них. Для учителів, які готують учнів до участі в олімпіадах, і учнів, які бажають досягти олімпійських вершин
|
16.
|
Зуб В.
|
Міські олімпіади юних математиків
|
Київ: Шкільний світ
|
2008
|
Пропонована книжка містить завдання міських олімпіад юних математиків з 1998/1999 н.р. по 2007/2008 н.р. Наведені розв’язання і вказівки до завдань не претендують на однозначність і оригінальність. Матеріали, наведені в книжці, допоможуть організувати роботу з підготовки обдарованих учнів до участі у ІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з математики. Їх можна також використовувати на факультативних заняттях і засіданнях математичного гуртка. Для вчителів математики, студентів математичних спеціальностей вищих педагогічних навчальних закладів і учнів, які цікавляться математикою
|
Немає коментарів:
Дописати коментар